Sukces w biznesie
Wielu specjalistów i biznesmenów zadaje sobie próbuje znaleźć gwarantującą sukces odpowiedź na pytanie: od czego zależy sukces w biznesie? Doskonałym przykładem człowieka na podstawie którego historii można odpowiedzieć na powyższe pytanie jest Steve Jobs? założyciel marki Apple. Zaczynał od samodzielnie podejmowanych w garażu prób, nie był szczególnie wykształcony, był odludkiem, a elektronika była jego pasją, której bez reszty poświęcił całe swe życie. To, czego nie można mu odmówić to fakt, że z większością swych produktów był pierwszy, ale nawet po zaistnieniu na rynku analogicznych produktów innych marek popularność marki Apple nie spadała, małe jabłuszko na laptopach, netbookach, przenośnych odtwarzaczach plików MP3 i MP4 stało się przedmiotem pożądania i obiektem kultu milionów użytkowników na całym świecie. Sukces Jobsowi zagwarantowały przede wszystkim: talent, pracowitość, wytrwałość, upór i odpowiedni czas, w którym jego produkty miały szansę zaistnieć. Nie bez znaczenia dla marki jest także prostota loga, które pozwala na szybką i jednoznaczną identyfikację nazwy firmy i charakterystyczny biały kolor, który mają obudowy produktów firmy Apple. Nie można pominąć także faktu, że produkty tej firmy są gwarancją jakości i trwałości, a zatem ich używanie daje satysfakcję i sprawia, że klient wraca do marki.